Завдання Уряду: створити умови, за яких усім було би вигідно економити.
Реформи теплопостачання: Неринкові ціни на енергоносії, методологія формування тарифів "Витрати+", яка не стимулює тепловиків до економії, субвенція на різниці в тарифах, клірингові розрахунки за субсидіями призвели до зношеності та старіння системи теплопостачання. Для її модернізації небхідні мільярди гривень. Підвищення цін на природній газ до економічно обґрунтованого рівня, яке відбулося у 2016 році, з одного боку відкриває шлях до ринкових відносин у галузі, а з іншого боку вимагає комплексного вирішення проблем галузі, які фактично ігнорувалися роками. Ось які проблеми повинна вирішити "єдина концепція реформування теплопостачання".
Реформа фінансових взаємин: сьогодні всі виробники тепла є заручниками системи, продиктованої КМУ: вони повинні платити за газ раніше, ніж за нього розрахуються споживачі, витрачати на підтримку мереж тільки те, що дозволяє "тариф". Інколи він навіть не дозволяє розраховуватися по кредитах. Фінансова спроможність підприємств має відновити роботу тепловиків з оновлення мереж.
Реформа системи субсидій потрібна для того, щоб гроші не "проїдалися" постачальниками, а стимулювали утеплювати помешкання. 40 мільярдів гривень, закладених на енергетичні субсидії, проходять повз споживача. Він не зацікавлений економити, теплопостачальні компанії не зацікавлені зменшувати обсяг тепла. Експерти давно вимагають, щоб уряд оголосив про перспективні плани переходу на монетизацію субсидій, коли б люди самі визначали як їх використовувати (і використовували для утеплення).
Житлова реформа. Власники житла-співвласники багатоквартирних будинків на сьогодні мають достатньо можливостей для управління спільним майном. Проте, ще не сформовано ринок послуг з управління, де споживачі зможуть обирати того постачальника житлово-комунальних послуг, який, на їхню думку, запропонує кращу ціну та якість послуг. У результаті реформи мешканці повинні мати і економічний вибір, і інструменти для його реалізації.
Крім врегулювання відносин у житловій та комунальній сферах, необхідно забезпечити сприятливі умови для фінансування проектів з термомодернізації (фахового системного утеплення) житла. Час, коли уряд виділяв гроші на те, щоб утеплювати "когось" лишився в радянському минулому. Уряд повинен заохочувати, а не просто давати гроші.
Тим більше, що це вкрай вигідно: якщо утеплити будинок правильно, мешканці зможуть повертати кредит на утеплення зі зекономлених грошей. Поки що такі кредити надають лише в державних банках (програма "теплі кредити") та за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку (програма IQ Energy). На часі створення давно обіцяного великого "фонду енергоефективності", але закон лише наприкінці 2016 року було зареєстровано в парламенті.