СПЕЦПРОЄКТ
за підтримки Епіцентру
Герої економічного фронту
Як найбільший український виробник сухих будівельних сумішей допомагав боронити Київ
З самого початку повномасштабної війни компанія Fomalgaut Group активно допомагає країні протистояти російській навалі, безкоштовно надаючи свою продукцію для створення укріплень та бліндажів. При цьому бізнес продовжує працювати, попри бойові дії та окупацію частини підприємств, а також швидко відновлюється від шоку першого місяця війни, коли продажі не перевищували 1% від довоєнних показників.

Fomalgaut Group – яскравий приклад системного українського бізнесу з майже 30-річною історією. У 1998 році компанія стала одним з перших в країні виробників сухих будівельних сумішей. Завдяки якісному продукту та постійному реінвестуванню прибутків бізнес постійно зростав і відкривав нові напрямки: машинобудівний завод, виробництво цегли, виробів із деревини, роздрібна торгівля.
Проте основою бізнесу завжди залишалися сухі будівельні суміші. При цьому в трьох із шести товарних груп – клея для газобетону, стяжки для підлог і цементні штукатурки – ТМ Polimin є лідером в Україні з частками у 36%, 28% і 23% ринку відповідно. Насправді, завидний успіх для української компанії, враховуючи фінансові можливості та традиційно сильні позиції на ринку міжнародних корпорацій.

Як запевняє комерційний директор компанії Богдан Рублюк, компанії вдалося нав'язати конкурентну боротьбу світовим гігантам за рахунок проєвропейської орієнтації ведення бізнесу та виготовлення якісної продукції за світовими стандартами.
Проєвропейські цінності, самоповага і патріотичний настрій не дозволили нам залишатися осторонь і під час останніх подій, коли окупаційна армія з боями намагалася прорватися до столиці
З березня компанія безкоштовно відвантажила понад 700 тонн матеріалів для зведення укріплювальних споруд. Сухі будівельні суміші Polimin для облаштування блок-постів отримали підрозділи ЗСУ та тероборони Києва, а підприємству «Київгаз» були відвантажені матеріали для захисту газорозподільчої системи.

Окрім того, частина виробничих потужностей переорієнтувалася на виготовлення воєнної продукції різного призначення. Зокрема, виробництво протитанкових їжаків та буржуйок. Перші допомагали стримати ворожу бронетехніку, другі – зігрівали наших військових у промерзлих окопах.

Поряд з цим компанія передавала металеві підпори для укріплення бомбосховищ, допомагала столичним лікарням пелетами та ліхтарями, власними силами споруджувала бліндажі й забезпечувала українських військових глушниками і бронежилетами. І це в умовах, коли продажі продукції фактично повністю зупинилися. У березні компанія реалізувала всього 1% від довоєнного товарообігу.

Богдан Рублюк зізнається, що компанія постраждала від російської агресії ще в 2014 році, коли під окупацію потрапив завод з виробництва сухих будівельних сумішей Полімін-Донбас. Разом із заводом, компанія втратила одні з найбільших для себе ринків збуту: на той час Донецький регіон займав друге місце за рівнем продажів, а півострів Крим – третє. Втім, цей важкий для бізнесу період став переломним для його розвитку. Адже саме тоді компанія прийняла рішення остаточно переорієнтуватися на європейський вектор розвитку та експансію на міжнародні ринки.
В кризовому 2014 році група поповнилась заводом з виробництва сухих будівельних сумішей на Західній Україні, а згодом відкрила перше європейське представництво у Польщі. Компанія систематично працювала над пошуком нових ринків збуту і навіть в пандемічному 2021 році зуміла розпочати постачання у п'ять нових для себе країн. Тим самим Полімін розширив географію власного експорту до 20 країн світу, серед яких Німеччина, Польща, Данія та інші європейські держави.

Що важливо, жоден з міжнародних партнерів компанії не відмовився від своїх зобов'язань від початку війни. Тож компанія продовжує постачати продукцію за кордон, забезпечуючи країну такими необхідними зараз валютними надходженнями. Не менш важливо й те, що оживати починає і український ринок. Якщо у березні продажі компанії складали лише 1% від довоєнних, то у квітні вже 10%, а в травні – 25%.
В компанії наголошують, що серед усіх каналів реалізації найкращу динаміку відновлення демонструє сегмент роздрібної торгівлі. За словами Богдана Рублюка, продажі компанії в мережі ТЦ «Епіцентр» вже досягають майже 80% від довоєнного показника.
Таким чином Епіцентр, який ні на день не зупиняв свою роботу з початку війни, суттєво підтримував багатьох українських виробників, які могли продовжувати роботу завдяки реалізації товарів у найбільшій торговельній мережі країни
- Богдан Рублюк, комерційний директор Fomalgaut Group
Втім, Fomalgaut Group розраховує на поступове відновлення й інших каналів продажу – дистрибуції та будівельних об'єктів. Незважаючи на військові дії в країні, низка забудовників уже відновила роботи з будівництва житла.

З початком повномасштабної військової агресії РФ у 2022 році компанія втратила контроль над ще двома власними активами, що опинилися на окупованій території. Втім, у Fomalgaut Group вірять у перемогу України та повернення своїх підприємств.
Ми віримо в Україну та український народ. Саме тому, попри всі ризики на початку війни, наш власник Сергій Єршов ні на день не виїздив з Києва і робив все від себе залежне, щоб допомогти стримати наступ ворожих військ. Україна – наш єдиний дім, тож ми продовжимо робити все необхідне, щоб його захистити, а згодом – і відбудувати.
Інші матеріали Спецпроєкту "Герої економічного фронту"